چرا هرگز نباید از آب مقطر برای رادیاتور در سیستم خنک کننده ماشین خود استفاده کنید؟ ما همیشه هنگام صحبت با مشتریان در خط فناوری خود با این سوال مواجه می شویم، بهترین نوع آب برای استفاده در سیستم خنک کننده من چیست؟
در این پست می خواهیم به این موضوع بپردازیم، زیرا انبوهی از اطلاعات نادرست در مورد این موضوع به راحتی باعث سوء تفاهم ها شده است.
بسیاری از مردم شنیده اند که آب مقطر بهترین آب برای استفاده در سیستم خنک کننده است. این اشتباه است! در حالی که مطمئناً درست است که خلوص آب مقطر از الکترولیز و تشکیل رسوب و رسوب جلوگیری می کند، متأسفانه یک عارضه جانبی بالقوه بسیار مضر دارد.
در طی فرآیند تقطیر، آب به فاز گازی خود تبخیر می شود، بنابراین تمام ناخالصی های آن باقی می ماند. این ناخالصی ها شامل تعدادی مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم، دو جزء سختی آب است.
سپس آب دوباره به فاز مایع خود متراکم می شود، بنابراین مایع حاصل، آب خالص است در واقع، برخی از خالص ترین آب های روی زمین.
اما مشکل اینجاست که وقتی آب از مواد معدنی و ناخالصیهای آن تقطیر میشود، محلول حاصل از یون های نامتعادل شیمیایی تشکیل میشود.
این باعث میشود که آب مقطر از نظر یونی گرسنه شود، بنابراین در واقع الکترونها را از فلزات در یک سیستم خنککننده جدا میکند، زیرا تلاش میکند تا خود را از نظر شیمیایی دوباره متعادل کند.
از آنجایی که به طور شیمیایی الکترون ها را از فلزات اجزای سیستم خنک کننده حذف می کند.
پس جواب چیست؟ آب نرم شده . در طول فرآیند نرم شدن آب، همان ناخالصی ها و مواد معدنی مانند فرآیند تقطیر از آب حذف می شود، اما با یک تمایز بسیار مهم.
به جای پاک کردن ناخالصی ها از آب، نرم کردن ناخالصی ها را با یون سدیم مبادله می کند. محلول به دست آمده از نظر شیمیایی و یونی متعادل است و آب نرم شده را بسیار پایدار، بسیار خالص و برای فلزات سیستم خنک کننده تهدید نمی کند.
به نظر می رسد یک مسئله ادراکی در رابطه با استفاده از آب نرم شده در سیستم های خنک کننده توسط علاقه مندان به خودرو وجود دارد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.